Alla inlägg den 14 juli 2013

Av Jennie Fornedal - 14 juli 2013 20:07

San Fransiscos branta gator, fräcka spåvagnar, smäktande utsikter och spännande kvarter. Sommaren 2014 har plötsligt blivit vintern 2014 och #SanFrancisco är ett minne blott. Ja eller, det är skjutet på framtiden, en framtid då vi kan ta det lugnare, hinna med Napa och Sonoma och dess vingådrar, se ”äta gott” som en aktivitet, titta på spännande hus och bara vara. Undrar om de kommer ha samma busstabell då – år ungefär x?

 

Med delar av familjen i Las Vegasstrejk har jag röstat för några nätter i Palm Springs. Med 350 soldagar om året lär väl vädret vara skapligt i alla fall. Det var det ju sist vi var där i alla fall

Läser andra bloggar om #PalmSprings i jakten på vad man bör göra efter Joshua Tree Park och linbanan till bergstopparna. Pollhäng, barhäng och golfande är inte riktigt vår grej. Hmm, tror nog vi klarar oss på två dagar.

Joshua Tree Park har jag naturligtvis redan planerat en dag i. Med detaljer! ”Stopp för foto och utsikt 15 min. Kör till X 6 km. Stopp för promenad 30 min.” Nu blir visserligen sällan mina detaljerade planer genomförda – jag har själv rätt svårt att hålla mig till en plan och med tre såna till i familjen är det svårt att träffa rätt – men jag gillar att lägga schema. Rackarns vilka scheman och dagsprogram jag gör….

Hoppas över #PioneerTown denna gång – så här är lite bilder från december 2010 när vi var där och frös i öknen.

   


Presentation


Familjen Fornedal åker på sin drömsemester till USA och detta är vår resedagbok 2010 och 2012 och planerna för 2014

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards